
اطلاعیه زمان درخواست کمیسیون موارد خاص
اطلاعیه زمان درخواست کمیسیون موارد خاص
اطلاعیه زمان درخواست کمیسیون موارد خاص
کلیه دانشجــویان با شــرایط زیر جهت ادامه تحصیل و انتخاب واحد در نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404(1-1404) می بایست از تــاریخ 02/04/1404 لغایت 15/04/1404 با مراجعه به سامانه portal.saorg.ir از طریق منوی خدمات ، گزینه دانشجویان داخل و انتخاب گزینه کمیسیون موارد خاص، درخواست خود جهت طرح در کمیسیون موارد خاص را ثبت و مدارک ذکر شده در ذیل اطلاعیه را بارگزاری نمایند. (لازم به ذکر است چنانچه پرونده ای خارج از بازه زمانی فوق الذکر به کمیسیون ارسال گردد، صدور رأی کمیسیون موارد خاص به ترم آتی موکول خواهد گردید و دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404(1-1404) اجازه ادامه تحصیل نخواهد داشت و کمیسیون موارد خاص آموزشکده هیچگونه مسئولیتی را در این خصوص نخواهد داشت.)
الف- کلیه دانشجویانی که در نیمسال دوم 1404-1403 (2-1404) مشروط شده اند و تعداد مشروطی آنها دوترم یا بیشترمی باشد نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص دارند.
ب-کلیه دانشجویانی که واردترم 5 و6 و 7 می شوند اعم از کاردانی و کارشناسی(دانشجویان ورودی مهر (1- 1402 ) و قبل از آن نیاز به اخذ مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص خواهند داشت که پس از اعلام رأی موافقت کمیسیون ممکن است نیاز به اخذ سنوات ارفاقی از سوی سازمان نظام وظیفه باشد که باید با کارشناس نظام وظیفه ( سرکارخانم وزیری ) هماهنگ شود.
*کلیه دانشجویان موظف به بارگذاری مدارکی خواهند بود که نشان دهنده خاص بودن وضعیت دانشجو می باشد.در غیراینصورت با ادامه تحصیل ایشان موافقت نخواهد شد.
ج - هر دانشجو طبق وضعیت خود(دوترم مشروط، سه ترم مشروط و بیشتر، نیاز به سنوات ترم 5 و بالاتر (ورود به ترم 5و6 و بیشتر)می بایست نسبت به ثبت درخواست اقدام نماید.
هر دانشجو می بایست مدارک خاص بودن شرایط خود را به صورت خوانا ، کامل و دقیق اسکن نماید و در سایت فوق الذکر بار گزاری نماید.
خاص بودن وضعیت طبق ماده 2 آئین نامه شورای بررسی موارد خاص شامل
الف- مشکلات خانوادگی : از قبیل بیماری حاد ، طلاق ، صدمات شغلی و… که در مقطع تحصیلی فعلی حادث شده باشد. ب- بیماری جسمی : مثل عمل های جراحی ، بستری بودن در بیمارستان و… که در مقطع تحصیلی فعلی شروع شده یا ادامه داشته باشد و دقیقاً پزشک متخصص، ادامه دار بودن( نیاز مند به استراحت یا درمان طی مدت طولانی ) و تاثیر در روند تحصیلی را مکتوب و شفاف تایید نماید. ه- فوت بستگان درجه یک: ( پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، همسر ) اسکن و تصویر اصل گواهی فوت و شناسنامه باطل شده |
و- سایر موارد متقن : مثل حکم قضایی زندان ، تصادف منجر به جرح و فوت که حکم بازداشت در پی داشته باشد و....
جهت مساعدت فقط و فقط برای دانشجویان ترم 5 که تعداد ترم مشروطی آنها کمتر از دو ترم باشد و تعداد واحد باقیمانده کمتر از 24 واحد باشد بستگی به نوع مشکل که منجر به طولانی شدن تحصیل و رسیدن به ترم 5 شده است موارد زیر را ارائه نمایند :
*گواهی اشتغال به کار از محل کار با مهر و امضا کار فرما
*گواهی مطلعین ازوضعیت اقتصادی وخانوادگی یا گواهی معتمدین محلی (شوراها ، دهیاریها ، مسجد محل و....)
*یک برگ توضیح خوانا از وضعیت و مشکل اقتصادی، خانوادگی ، مالی ، و... که توسط شخص دانشجو تنظیم شده باشد.
*گواهی فوت : بستگان غیر درجه یک شامل تصویر شناسنامه باطل شده و گواهی فوت
تــــذکرات بسیار بسیار مهم:
تذکر1- دقت در زمان تنظیم درخواست:
چنانچه پرونده خارج از بازه زمانی مندرج در اطلاعیه (02/04/1404لغایت 15/04/1404) ارسال گردد زمان صدور رأی در ترم آتی خواهد بود (رأی در ترم جاری صادر نخواهد شد) و به دانشجو اجازه ادامه تحصیل درنیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404(1-1404) داده نخواهد شد و کمیسیون موارد خاص آموزشکده هیچ مسئولیتی را در این خصوص نخواهد داشت.
- تذکر2- دقت در ثبت اطلاعات آموزشی و تحصیلی و...
- *در صورتیکه دانشجو اطلاعاتی چون رشته ، مقطع،گرایش را اشتباه زده باشد، امکان ویرایش وجود ندارد و درخواست وی تایید نمی گردد و باید مجدداً اقدام به تنظیم درخواست نماید.
*دقت در ثبت تعداد واحدهای باقیمانده،تعداد مشروطی ،معدل کل،معدل آخرین نیمسال ،... به دلیل تأثیر بر نوع رأی مورد تأکید می باشد. |
- صدور کلیه مجوزها و رأی های کمیسیون فقط و فقط از طریق سامانه سجاد انجام خواهد پذیرفت وازاین پس فرمهای دستی حتی برای دانشجویان متقاضی ترم 5 با هر شرایطی نیز فاقد اعتبار بوده و درخواست و صدور رأی فقط از طریق سامانه سجاد انجام میگیرد.
- تذکر4- مستندات و مدارک هر کدام در محل تعیین شده در سایت بارگزاری گردد.
- در صورت ارائه مدارک و مستندات مخدوش و ناقص درخواست مختومه خواهد گردید.
|
تذکر5- صدور رأی برای ترم ماقبل خلاف قانون است لذا بررسی و رسیدگی پرونده و صدور رأی برای دانشجوئی که موفق به اخذ مجوز نیمسالهای قبل نگردیده اند در کمیسیون موارد خاص امکانپذیر نخواهد بود.
** ( تذکر بسیار مهم): چنانچه تحت هر شرایطی و به هر دلیلی از جمله صدوراجازه توسط سامانه آموزشی بوستان و یا ثبت انتخاب واحد توسط خود دانشجو یا کارشناس مربوطه و... برای دانشجویان مشمول کمیسیون موارد خاص انتخاب واحد انجام شود ، دانشجو تا هر مرحله ای (حتی امتحانات و ثبت نمره)پیش برود ادامه تحصیل دانشجو ،دروس انتخاب شده ونمرات و غیره فاقد وجاهت قانونی بوده و تمامی اقدامات بدون مجوز باطل و از پرونده تحصیلی دانشجو حذف می گردد. بدیهی است چنانچه دانشجودرخارج از سنوات تحصیلی باشدو مشمول غیبت نظام وظیفه گردد، مسئولیت عواقب آن بعهده شخص دانشجو خواهد بود.
تذکر6- نکته بسیار مهم:
دانشجو موظف است کلیه مراحل صدور رای در سامانه سجادرا از طریق کارتابل خود در موعد مقرر و طبق جدول زمان بندی اعلام شده پیگیری نماید و چنانچه پرونده ایشان در کمیسیون با مشکلی روبرو شود، سریعا" نسبت به رفع آن اقدام نمایدو تا حصول اطمینان از صدور رای نهایی و اخذ مجوز ادامه ی تحصیل و....... پیگیری های لازم را انجام دهد.
تذکر7- ارجاع ورسیدگی به پرونده های دانشجویان در استان و سازمان مرکزی منوط به پرداخت هزینه پروفایل دانشجو در سامانه سجاد می باشد لذا چنانچه دانشجو در هر مرحله به موقع اقدام به پرداخت ننماید، منجر به عدم رسیدگی و عدم صدور رأی در مرحله استانی و یا سازمان مرکزی می گردد.
تذکر8-از آنجائیکه کلیه ی مراحل و روند بررسی پرونده دانشجو در سامانه سجاد ، هم برای کارشناسان محترم و هم برای دانشجویان عزیز قابل پیگیری می باشد لذا تاکید می گردد دانشجویان عزیز از مراجعه به دبیرخانه کمیسیون موارد خاص خودداری نمایند .
مرجع رسیدگی و پاسخ دانشجویان سامانه سجاد می باشد.
معاونت فرهنگی و دانشجویی آموزشکده ملی مهارت سروش اصفهان